Tänään on MS3:n ekan vihjeen julkaisupäivä. Minulla ei ole sopivaa lankaa eikä näin ollen mallitilkkua, ei helmiä eikä muuta kuin keskeneräisiä töitä lojumassa (2 kpl). Yksinäinen Kainuun lapanen odottelee kaveria, mutta kun neulojaa ei huvita yhtään. Ekasta lapasesta tuli ehkä äitini käteen sopiva, aivan liian kittana minulle. Kirjoneuleen neulominen oli sittenkin helpompaa kuin kuvittelin, mutta jos yhteen lapaseen on ängetty 9 eri väristä lankaa, niin pääteltävää riittää. Taitavat jäädä kertakokeiluksi, valitan!

Esikoisen ylösalaisraglania olen neuloskellut iltaisin, minkä olen sohvalla torkkumiseltani ehtinyt. Kuopuksella on yskää ja pientä nuhaa, ja aamuisin hän herää sen vuoksi ihan liian aikaisin. No, pusero on kohta siinä pisteessä, että vartalo-osa on valmis ja pääsen hihojen kimppuun. Homma on aika puuduttavaa oikeaa pyöröneuletta, mutta joka tapauksessa pusero alkaa olla jo voiton puolella. Ennustelisin lopullista valmistumista parin viikon sisään. Vähän myöhässä tälle kesälle... mutta ehkä esikoinen voi pitää sitä vaikka koulussa?

Mutta kun minä haluan aloittaa uuden huivin! Olen selannut ohjeita edestakaisin, eikä oikein mikään kolahda tarpeeksi (paitsi Shetland Triangle, mutta sen aika ei ole vielä). Lankavaihtoehdoiksi huiviin olen miettinyt pinkkiä Novitan Kid mohairia tai jotain lukuisista Novita Wool-eristäni, esimerkiksi violettia tai mustaa.

Adlibriksen tilaukseni saapui- Wrap Style, Knitter's handy book of patterns ja Knitter's handbook-neulontaraamattu. SatuH:n kanssa teimme pientä oravannahkakauppaa Teddy-langasta hänelle ja silmukkamerkeistä minulle, mutta lankaa en ole muistaakseni ostanut? Huomenna olemme menossa Ouluun käymään enkä ole saanut aikaiseksi juonta, jolla voisin livistää keskustan lankakauppoihin yksin, mutta toki aikomuksemme onkin viettää ns. laatuaikaa koko perheellä. Reissu tulee olemaan täysi yllätys pojille, autoon vain ja ajelemaan!

Odotan syksyn lankoja kauppoihin, uutta Novitaa ja jotain ihmettä, joka taikoisi olemattomiin 7V/Jussi-varastoni. Oma Bambu-neuletakkisuunnitelma saa jäädä odottamaan parempia aikoja. En toki ole löytänyt mallia siihenkään...