Sain viimeisen tilatun Novita Teddy-verkkohuivin valmiiksi, 200 g ruskeaa Teddyä meni. Vain kymmenkunta senttiä jäi lankaa jäljelle. Nyt olen tehnyt kaikki kolme tilaushuivia, jotka kuulin itseni lupaavan huhtikuun alussa.

On ollut aivan ihana päivä. Lämmintä ja kaunista. Löysin pihalta krookuksia ja leskenlehtiä. Lumikasat ovat kohta sulaneet kokonaan.

Startiitti vaivaa. On päässyt niin pahaksi, etten edes aloita mitään, vaan mietin, mitä tekisin mieluiten. Ja kuten asiaan kuuluu, hiplaan lankojani, en ole näkevinänikään kahta keskeneräisen villatakin raatoa (toisesta puuttuu vain napit ja toisesta edelleen kaulus ja nappilistat) ja surffaan Ravelryssä ohjeita katsellen...

Äitienpäiväksi voisin jotain tehdä- mutta mitä? Lapaset eivät sovi vuodenaikaan, ja sukkia, patalappuja ja huiveja olen äidille jo tehnyt.

Novita Bambusta minulla olisi kesäpuserosuunnitelma, kiitokset Big girl knitsille. Mutta kun ei sittenkään isosti huvita aloittaa.

Sukkalankaa on tullut hankittua enemmän kuin olisi terveellistä, ja sukkaohjeita on vaikka mitä ihania. Minulla on nyt tarpeeksi villasukkia, ja kesäkin on ilmoista päätellen tulossa. Ristiriita.

Toisaalta en ole kunnon pitsihuivejakaan tehnyt aikoihin. Voisi itselle tehdä jonkun, sillä pitäisi raahautua yksiin yo-juhliin loppukuusta enkä aio ostaa mitään uusia vaatteita.

Kummitytölle voisin tehdä palmikoita Samoksesta. Ainaoikein-villatakki harmittaa vieläkin.

Minulla olisi kirjoneulepiposuunnitelmakin, mutta unohdin töihin printtaamani jutut aiheesta eilen enkä ole menossa sinne ennen kuin vasta maanantaina.

Huomiseksi minulla ei ole suunnitelmia. Paitsi että on siivottava aamulla, kaupassa on käytävä, sillä tuorekelmu, palasokeri ja jokumuu pääsivät yllättäen loppumaan, ja ajattelin leipoa jotakin.