Juhannuksena on tavattu sopivassa määrin sukulaisia, syöty hiukan liikaa grilliruokaa ja juotu kohtuullisesti kolmosolutta kotisohvalla. Ihan tavallinen lapsiperheen juhannus kaupungissa.

Tänään ei ole kuvia mistään tänään tarjolla.

Huomasin voittaneeni Jotain Lindan blogiarvonnassa, jee! Minä en tavallisesti koskaan voita mitään. Kohta täytynee harkita omia arpajaisia. Syksymmällä sitten.

Olen myös opetellut lisäämään blogiini sivuja ja laatikoita ja niihin nappeja.

Lisäksi olen aloitellut ison pojan ylösalaisin-raglania, lopulta tämän Garnstudion ohjeen mukaan. Koska lankani oli M&K:n Floxia ja Novitan Bambua, piti silmukkamäärissä, levennyksissä ym. soveltaa (Parisin tiheys 18s, minun 24s). Laskin kertoimen (1,33), jota käytän, kun tulee tarve lukea ohjeesta silmukkamääriä, levennysten määriä ym. Sovitin esikoiselle paitaa (olen menossa vartalo-osassa kainaloiden alla), ja näyttää tosi hyvältä. Oranssi Flox kyllä meinaa hieman kirkua muuten sini-beigessä neuleessa, vaikka oli kerällä niin nättiä ja hillittyä. Olen rakastunut myös ohjeeseen. En neulo enää lasten puseroita alhaalta päin. Niitä on helpompaa jatkaakin, kun toteuttaa puseron kauluksesta lähtien. Ja onhan se helpompaa neuloa pyörönä sileää oikeaa kuin purlata välillä, ja käsialakin on niin siistiä ilman purlaamista. (Minua jaksaa aina vain huvittaa "purl", engl. nurjan neulominen).

Okei, tunnustan purkaneeni kauluksen ja miehustan alun nro 1, mutta nro 2 onnistui paremmin. Yhdessä kirjaston neulekirjassa oli neuvottu sekin, miten lyhennetyt kierrokset tehdään ilman reikää kääntymiskohdassa. Taidan pitää kirjaa kotona niin kauan kunnes kirjastontädit vaativat äänekkäästi sen palauttamista.

Neulomisiin!